perjantai 16. joulukuuta 2011

These are my options?

Minnuu ei huvita eikä naurata. Ahistaa vaan ja ehkä vähän itkettää. Ei nyt julkisesti, mutta ehkä pitäisi, saisi siitä ainakin asiaa.

En tykkää talvesta yhtään, en välitä mistään "ihanan rapsakoista" pakkasista taikka tajua mitään minkään tykkylumipuuestetiikan päälle. Minä olen ottanut lapsuus- ja nuoruusvuosien aikana pohjolan asukkina pakkaskiintiöni tasan täyteen ja toivotan keskieurooppalaiset talvet enemmän kuin mielelläni tervetulleiksi.

Tai niin mä olen sanonut. En vain ehkä ole ottanut huomioon sitä, että aurinko ei siirry, vaikka lämpötilavyöhyke levenisikin. Nyt täällä vallitseva subarktinen meri-ilmasto jääkarhun pyllyn valotilanteella silattuna on, saatana, sata kertaa huonompi vaihtoehto kuin se, että olisi kuustoista metriä lunta tuomassa edes vähän valoa synkkyyteen.

Minä masennun!

Tähän sitä viiniä. Ja kivasta lasista sitten.

2 kommenttia:

  1. Word! Mutta. Mä ostin sen Valkeen ja on siinä joku. Placebo ehkä, vaan en välitä, koska puolentoista viikon jälkeen ei enää tee jatkuvasti mieli purskahtaa itkuun.

    VastaaPoista
  2. Hyvä plasebo, paras plasebo. Onneks kohta on tammikuu. Sole siittä ennää mikhän.

    VastaaPoista