maanantai 7. maaliskuuta 2011

It's exciting, tell me about your show

Piirsin noin 5-vuotiaana puuvärillä päivähoitopaikkani seinään ties minkä avantgardistisen tikku-ukon ja jäin tihulaisuudesta rysän päältä kiinni. Seurasi elämäni kovin rangaistus, nurkkaan seisomaan seurana piinaava, kuumottava, suorastaan hiillostava tieto, että kunhan isä saa tietää, palautetta tulee, saletisti.

Sittemmin, kerrasta oppivana ja kilttinä luonteena, olen pysytellyt vastaavasta huliganismista erillään, jos laiskanpulskean teinin pulpettiinpiirtelemistä kesken ruotsintunnin ei lasketa. Eikä tietenkään lasketa, se mitään taidetta ole.

Toisin kuin vakavammasti asiaanvihkiytyneiden jutut. Suosittelen tsekkaamaan Suvilahdessa avautuneen katutaide-, graffiti- ja valokuvagallerian Make Your Mark.


Minkä avajaisissa viime perjantaina syntyi vähän pöhkö ajatus, millaisen äärellä muuten ihastuttava Salka myös on. Hänen sanojaan vapaasti mukaillen: Jos kohta haluan uuteen tuulensuojaani seinällisen valokuvia, haluan yhden olevan myös graffitein koristellun.

Livin' on the edge!




5 kommenttia:

  1. Tuli sun tarinasta mieleen omat tihutyöt kuuden vanhana, kerhossa saatiin toripäivänä idea varastaa leikkirahaa kaverini kanssa :D Kiinni mekin jäätiin, mutta en muista, millaiset nuhteet saatiin. Mutta eipähän oo sen jälkeen tehnyt mieli varastaa mitään!

    Mutta graffitiseinä on vaan niin mahtipontinen idea, ettei se vaan voi mennä pieleen :) Tai niin mä oon päättänyt! Varmasti toimii sinunkin tuulensuojassasi :)

    VastaaPoista
  2. Hitto, Salka, mikä menneisyys! Kyllä vandaali vandaalin tuntee.

    Ja joo, mä olen ihan kuumeessa, kun pohdin eteisen seinään sopivaa graffitia. Mahtipontista, sitä se juuri on, ja sellasen haluan. Jos löydän jonkun oikein toimivan kriminaalikontaktin, vinkkaan sen sulle sitten kans ;)

    VastaaPoista
  3. Dada darling, toteuta sä nyt se, mistä mä ja MuiQ on haaveiltu siitä asti kun käytiin kattoon 8mile (ja nyt ei sanaakaan amerikkalaisesta elokuvaviihteestä, pretty woman, Rovaniemellä oli huono tarjonta :D). Maala(ut)a kylppäri lattiasta kattoon täyteen graffitia, tarraa ja tägiä. Kun kalusteet on siistit ja pöntössä rengas tallella, siitä on pakko tulla törkeän hieno eikä i-live-in-a-crackhouse -pastissi :)

    VastaaPoista
  4. Pretty Woman, auts, tikari ygösellä oikeaan kammioon!

    Hei, oikeesti, näkisit sen vessan, se on suoraan, uncuttina jostain Oi Ihana Toukokuu -lavasteista, jumaliste, keltaista kukkakaakelia ja ihkudaata. Ja millä motoriikalla mä mitään maalaan :)

    Mutta sinä, armakseni, lintuseni, kaunis taiteilijasieluni, SINÄ saat kannun käteen, kun tuut kylään. Jos mulla on joskus ollut joku, mikä tahansa, muu sisustuspyrkimys, niitä ei ole enää. Graffitia, tarraa ja tägiä, you name it!

    VastaaPoista
  5. Hahhaa! Kyllä. Mut muista, että mä en yleensä saa koskaan mitään valmiiksi asti... but wait, sehän SOPII :D

    VastaaPoista